Esittely

"Absolute Holeshot"

Vuosimallin 2017 Honda CRF450R on täysin uusi moottoripyörä. Viimeiset kaksi mallistopäivitystä ovat perustuneet samaan peruskonseptiin, joten nyt oli aika täydelliselle mallimuutokselle. Pyörässä on kokonaan uusi seitsemännen sukupolven alumiinirunko, titaanista valmistettu polttoainesäiliö, uudet muoviosat, 100% uusi moottori, sähköstarttivalmius ja mm. paras jousitus, mitä Hondan tuotantomallin crossipyöriin on ikinä asennettu.

Kehitysprosessin päämääränä oli luoda nopein ja parhailla ajo-ominaisuuksilla varustettu MX1 luokan motocrosspyörä ikinä. Usean vuoden herkeämättömän uurastuksen tulokset ovat nyt kaikkien nähtävissä ja voimmekin olla yhtä mieltä siitä, että tavoitteissa on onnistuttu. Hondan kilpailutoiminnasta vastaavan HRC –osaston osallistuminen kehitysprosessiin on ollut merkittävä ja useat Tim Gajserin, Evgeny Bobryshevin ja Gautier Paulinin kilpapyörissä testatut järjestelmät löytyvätkin nyt uutukaisesta.

“Kyseessä on täydellinen CRF450R mallipäivitys. Yhtään teknistä osa-aluetta ei ole jätetty parantamatta ja olemme olleet täysin ehdottomia sen suhteen, että haluamme pyörästä markkinoiden parhaan tuotteen. Alusta lähtien tavoite on ollut suunnitella laite, jossa yhdistyvät poikkeuksellinen moottorin suorituskyky, mahdollisimman matala painopiste ja luokkansa paras kiihtyvyys. Projektin työnimi olikin alusta asti: "Absolute Holeshot".

Kilpailutoiminta uudella pyörällä on jo alkanut Japanissa, jossa olemme voittaneet 5 kilpailua peräkkäin. Olemme erittäin ylpeitä että voimme nyt tarjota poikkeuksellisen suorituskykyisen tuotteen kaikille motocrossia rakastaville asiakkaillemme ympäri maailmaa.”

M. Uchiyama, Kehitysryhmän päällikkö, 2017 Honda CRF450R


Uusi Honda CRF450R näyttää erilaiselta, tuntuu erilaiselta ja on nopeampi kuin edeltäjänsä. Paljon nopeampi.

Eri teknisten kokonaisuuksien uudistumisen myötä pyörän suorituskyky on parantunut merkittävästi aikaisempiin malleihin verrattuna. Parhaiten tämä näkyy kiihdytysaikoja verrattaessa. Paikaltaan lähdettäessä uusi 2017 –malli on 10 metrin päässä lähes 6% nopeammin kuin 2016-mallinen CRF450R!

Yhdessä uuden moottorin kanssa tärkeä uudistus löytyy myös etujousituksesta. Pyörässä on täysin uusi teräsjousilla varustettu etujousitus. Kyseessä ei ole muutaman vuoden takaisen jousi-keulan paluu, vaan täysin uusi komponentti, joka pohjautuu Showan tehdastiimeille tarjoamaan jousitukseen.

Ensimmäistä kertaa Suomessa uusi 2017 CRF450R on esillä Tampereen Supercross & Offroad Expossa 11. - 12.11.2016. Asiakastoimitukset alkavat Joulukuussa 2016.

Ensimmäistä kertaa historiassa on uuteen Honda CRF450R –pyörään saatavissa sähköstartti.  Lisävarusteena myytävän startti-sarjan suositushinta on 929 €. Suomen maahantuoja Oy Brandt Ab antaa kuitenkin kaikkiin ennen 28.2.2017 ostettuihin pyöriin starttisarjan veloituksetta! Uuden pyörän ostaja saa sarjan ”kaupan päälle” ja voi itse päättää asentaako sen pyöräänsä.

       

CRF450RH

Vuosimalli alkaen
2017
Vuosimalli asti
2017
Sylinteritilavuus
449 cm2
Moottori
1 syl, 4-tahti
Sylinterimitat
96,0 x 62,1 mm
Puristussuhde
13,5:1
Maksimiteho
43,9 kW (60hv)
Maksimivääntö
50,0 Nm
Sytytysjärjestelmä
CDI
Polttoainejärjestelmä
PGM-FI
Käynnistys
Sähköstartti + polkukäynnistys
Vaihteisto
5 vaihdetta
Pituus
2183 mm
Leveys
827 mm
Korkeus
1275 mm
Akseliväli
1482 mm
Istuinkorkeus
960 mm
Jarrut etu
260 mm levyjarru
Jarrut taka
240 mm levyjarru
Jousitus etu
49 mm teleskooppi, teräsjousi
Jousitus taka
1 iskunvaimennin, Honda Pro Link
Rengas etu
80/100-21
Rengas taka
120/80-19
Tankki
6.3 l
Paino ajokunnossa
110.6 kg

Kirjoita kommentti

Roskakommenttien estämiseksi, syötä kirjaimet oheiseen kenttään.

Lisää kommentti

Ei kommentteja

Vaihdokit

Katso kaikki

Sulje
Sulje